Nieuws

2021 Honda CRF300L

Misschien ken je deze motor als CRF250L of zijn voorganger de XL250 die al sinds de jaren ’70 op de markt is! Maar voor komend jaar is het motorblok gegroeid en mag zich nu CRF300L noemen.
De CRF is een échte dual-purpose motorfiets, ideaal voor in de stad en helemaal thuis in het onverhard. De eencilinder is uiteraard geen snelweg wonder maar in de dagelijkse stadsjungle kun je bijna geen betere motor voorstellen. Bij woondrempels geef je juist extra gas en krappe bochtjes zijn met dit geringe gewicht geen enkel probleem. De taaie plastic kappen kunnen tegen een stootje en na omvallen rij je gewoon weer weg. In het weekend offroad paden afrijden of zelfs enduro ritten doe je zonder aanpassingen, opstappen en gaaaan!

Het nieuwe 50cc gegroeide motorblok, is helemaal onderhanden genomen en verbeterd, levert daarmee 18% meer koppel en 10% meer vermogen. Nieuw uitlaat systeem, versnellingsbak, slipperkoppeling, nieuwe alu achterbrug, flexibeler stalen frame, kroonplaat, een grotere grondspeling, een langere veerweg en een verbeterde rijpositie. De strakke carrosserie is voorzien van een slankere tank en zadel en een nieuw LCD-instrumentendisplay. Ook de rijpositie is aangepast om de wendbaarheid te bevorderen die nodig is in het terrein en, net zo nuttig, in de stad. Ondanks dat alles is de motor toch 4 kilo afgevallen. De CRF300L motor is EURO5-conform en nog steeds enorm zuinig in verbruik. Nog steeds A2 rijbewijs geschikt.

CIJFERS
Zithoogte 880mm
Rijklaargewicht 142kg
Verbruik 32.3 km/liter (3,1 L op 100 km)
Tankinhoud 7.8L
Vermogen 20.1kW (27 pk) bij 8500 tpm
Koppel 26.6Nm bij 6500 tpm
Grondspeling 285 mm 

2021 HONDA CRF300L

De CRF300 Rally variant (handkappen, carterbeschermer, ruitje, dubbele koplamp, grotere tankinhoud) staat niet in het Honda NL persbericht, dat zou kunnen betekenen dat deze motor (nog) niet naar de BeNeLux komt, jammer want ziet er lekker uit!

2021 Honda CRF300 Rally