Nieuws

2021 Honda CB1000R

Ook de CB1000R ontkomt er niet aan en heeft updates gekregen voor komend modeljaar. De belangrijkste reden is, net als vele zustermodellen, de Euro-5 typegoedkeuring. De Euro 4-norm was sinds 2016 actief en de nieuwe norm is nog weer strenger, en houdt in dat de emissiewaarden bijna een derde lager moeten liggen dan de Euro 4-norm. Deze emissiegrenswaarden voor uitlaatgassen van Euro 5 voor motorfietsen zijn dan dezelfde als de Euro 6 voor auto’s.
Maar wat is er nog meer gewijzigd aan een motor die slechts 2 jaar op de markt was? De verkoopaantallen waren niet waar Honda op gehoopt had, dus is er meer gewijzigd dan alleen de nodige milieu-aanpassingen.


Het 2021 model heeft over het geheel scherpere lijnen gekregen, de kapjes onder de tank en om de radiator zijn meer naar voren gericht. De koplamp is wat meer ovaal geworden en ligt wat meer achterover, en oogt daarmee meteen veel moderner. De nieuwe wielen maken de motor verfijnder. Het schitterende Neo Sports Café design is gebleven.

Ook nieuw is het full-coulour TFT display waarbij het Honda Smartphone Voice Control System je smartphone met de motor kan verbinden en met stembediening oproepen, e-mail, muziek en navigatie mogelijk maakt. Onder het zadel bevindt zich nu een USB-oplaadpoort.

Onzichtbaar is er nog het nodige gewijzigd aan de elektronica waardoor de motor soepeler oppakt en een fijner gas-respons geeft. De richtingaanwijzers achteraan zijn met een Emergency Stop Signal (ESS)-functie uitgerust. Bij plotseling hard remmen gaan de waarschuwingslichten knipperen om andere weggebruikers te waarschuwen dat een noodstop aan de gang is.

De 2021 CB1000R wordt verkrijgbaar in de volgende kleurstellingen: 
Candy Chromosphere Red
Mat Ballistic Black Metallic
Matt Beta Silver Metallic
Ook komt er een speciale Black Edition uitvoering

Candy Chromosphere Red
2021 HONDA CB1000R BLACK EDITION